ديگر فقط در فيلم هاي علمي تخيلي هاليوودي نيستند – الون ماسک، بنيانگذار شرکت Tesla Inc.  و  SpaceX معتقد است در طي يک دهه آينده، فراواني خودروهاي خودران همانند فراواني آسانسور ها خواهد بود. کارشناسان صنعت مي گويند که فناوري خودروهاي خودران انقلابي در صنعت حمل و نقل آينده اي نزديک خواهد شد.


Timothy Carone، استاد تدريس در دانشکده تجارت دانشگاه مندوزا در دانشگاه نوتردام ميگويد: مطمئنا در عرض پنج سال آينده يعني تا سال 2023، ما بايد خودروهاي خودران را به تعداد زيادي در خيابان هاي کشور هاي توسعه يافته ببينيم.


در آينده اي نزديک وقتي بيرون رانندگي ميکنيد، به جاي اينکه انسانها با تمرکز پشت فرمون به جاده دقت کنن، شايد با موبايلشون حرف ميزنن، غذا ميخورن يا حتي خواب عميق فرو رفته باشند. بله، اين آينده حمل و نقل هوشمند ما خواهد بود. خودروهاي خودران دنيا را خواهند گرفت.


خودروهاي خودران چگونه کار مي کنند؟


خودروهاي خودران يک ايده جديد نيستند. خطوط هوايي سالهاست که نيمه خودران هستند. يک خلبان از جايش بلند مي شود و Autopilot يا همان “خودران” در حال اجرا است و برخي از سيستم ها حتي اجازه مي دهد تا “فرود خودکار” در حالي که خلبانان بر هواپيما نظارت مي کنند، اتفاق افتد.


همين تکنولوژي و ايده رو هم به خودروهاي خودران انتقال داده اند. در حال حاضر با پيشرفت هايي که در اين زمينه شده تا حدي مي توان به اين سيستم خودران بودن اتومبيل هاي ساخته شده اعتماد کرد. اما هنوز نياز به يک انسان هست که گه گاهي اينها را هدايت کند. اما تکنولوژي کاملا خودران بودن هم به زودي توليد خواهد شد.


خودروهاي خودران معمولا از تکنولوژي به نام LIDAR، تشخيص نور و محدوده استفاده مي کند که ميليون ها پرتو ليزر را به صورت 360 درجه در هر ثانيه براي ارزيابي و بررسي محيط اطراف و اجراي تصميم هاي مرتبط با آنها منتشر مي کند. همچنين از رادار براي تشخيص اشياء و سرعت آنها استفاده مي کند. و يک دوربين ديگر تصاويري مانند نشانه هاي توقف يا چراغ قرمز را تشخيص مي دهد.


رايانه داده ها را مي گيرد و آنها را با اطلاعاتي که در گذشته ديده و بر اساس اقداماتي که در گذشته انجام داده، مقايسه مي کند و بر حسب جمع اين داده ها تصميم ميگيرد.


اين به معناي يادگيري عميق است، فناوري اي که اجازه مي دهد تا خودرو به صورت هوشيارانه در حال يادگيري بوده و تصميم هاي رانندگي را به صورت خودکار بگيرد – يعني هرچه خودرو در خيابان ها بيشتر باشد، بيشتر هم ياد ميگيرد.


 


آنها داده ها را جمع و از طريق الگوريتم ها تعريف مي کنند، سپس براساس آن تحليل ها، بخش هاي مختلف خودرو اين اطلاعات را دريافت مي کنند و اقدام مي کنند.


و درست مانند مغز که دست ها و پاها را به حرکت مي اندازد، کامپيوتر هوشمند خودرو دستور هاي فرمان گيري، ترمز گيري و … را با کمک سيستم هاي تعبيه شده و مکان يابي ماهواره اي يا GPS انجام مي دهد.


معني همه اينها براي آيندهي نه چندان دور چيست؟ پيش بيني هاي زيادي وجود دارد، اما کارشناسان معتقدند که مالکيت خودروها توسط شهروندان کاهش خواهد يافت. در عوض، تعداد بيشتري از مردم بر روي برنامه هاي Uber- و Snapp  که به صورت خود-رانندگي بر روي تقاضا، عرضه مي کنند، براي حمل و نقل خود تکيه خواهند کرد.


ما شايد تا 10 سال ديگه اصلا خودروي شخصي نداشته باشيم و با يک عضويت ماهانه در سرويس هايي مثل snapp و uber با پرداخت مبلغ اندکي هر روز صبح که از خواب بيدار ميشيم يکي از اين خودروهاي خودران دم در منتظر ما باشه.


اين بدان معني است که نياز به پارکينگ در مراکز شهر کم مي شود و پس از گذشت مدتي و عادت کردن مردم به اين خودروهاي خودران، ساخت و ساز بر حسب نياز فعلي انجام شده و پس از مدتي ساختار شهري را کمي تغيير خواهد داد. همچنين گزارشات بسياري نشان داده اند که با استفاده از خودروهاي خودران تصادفات کمتر شده و سيستم بيمه اي و درآمد حمل و نقل و … را کاملا تغيير خواهد داد.


تقريبا 90 درصد تصادفات به دليل عملکرد و اشتباهات انساني است و فقط تصور کنيد که اين تعداد تلفات چه مقدار زيادي کاهش پيدا خواهد کرد. بدون شک خودروهاي خودران به شبکه عظيمي متصل هستند و اين شبکه موقعيت آنها را به صورت لحظه اي رديابي مي کند و اين باعث مي شود که تصادفات با استفاده از هوش مصنوعي هايي که مي تواند ميليون ها محاسبه را در عرض يک ثانيه انجام دهد، کم خواهد شد.


به گفته سازمان بهداشت جهاني، در هر سال حدود 1?4 ميليون نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگي به دليل مشکلات عملکرد انساني، کشته شده اند. تصادفات جاده اي بيشتر از ن، مردان را مي کشد و بزرگترين قاتل 15 تا 29 ساله مردان در سراسر جهان است. سيگار رتبه دوم را دارد.


در حال حاضر، شرکت هاي بيمه حق بيمه خود را بر اساس تاريخ گواهينامه، مدل خودرو و ميزان ريسک مهارت رانندگي شما تعيين مي کنند. اگر شما يک مرد جوان هستيد که در يک حادثه بوده است، پس شما در معرض خطر بالا قرار گرفته ايد و حق بيمه بالاتر را بايد بپردازيد. اما چه اتفاقي مي افتد وقتي که راننده را از فرمان برداريد؟ آيا شما به بيمه نياز داريد؟


همچنين مشخص نيست که وقتي يک تصادف اتفاق مي افتد.


https://irancontent.net/future-of-self-driving-cars/


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Connie یک موزیک | دانلود آهنگ جدید Chelsea اجاره خودرو shujidaohangye ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری زنانه ترین ناگفته های حوا شرکت فرهنگی هنری ایران موزیک مجله اینترنتی سقف متحرک پوشش‌هاي افراز